خروج پول از کل داراییها | بورس هفته را با فرار سرمایه آغاز کرد
بازار سرمایه اولین روز هفته را در شرایطی آغاز کرد که از تمام کلاس داراییها، از سهام و صندوقهای اهرمی تا صندوقهای درآمد ثابت، خروج پول صورت گرفت.
بازار سرمایه اولین روز هفته را در شرایطی آغاز کرد که از تمام کلاس داراییها، از سهام و صندوقهای اهرمی تا صندوقهای درآمد ثابت، خروج پول صورت گرفت.
بازار سرمایه در هفته گذشته روند صعودی قابل توجهی را تجربه کرد و شاخص کل با رشد ۱۲ درصدی وارد کانال ۵.۱ میلیون واحد شد.
کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از علتهای اصلی رونق امروز بورس، حذف ارز ترجیحی است.
فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: عظمت به بورس ایران برگشت.
تورم ماهانه ایران به محدوده هشدار رسیده و سایه ابرتورم بر سر اقتصاد سنگینی میکند؛ حالا پرسش اینجاست که آیا پزشکیان حاضر است نسخه پرهزینه، اما موفق خاویر میلی را برای نجات اقتصاد ایران اجرا کند؟
بازار سهام در هفته پایانی خردادماه، یکی از پرهیجانترین دوران خود را تجربه کرد و با عبور از سد تاریخی ۵ میلیون واحد، به قله ۵.۱ میلیونی رسید. این جهش خیرهکننده که با ورود سنگین نقدینگی همراه بود، بیش از هر چیز تحت تأثیر خوشبینی سهامداران به گشایشهای سیاسی و کاهش ریسکهای خارجی رقم خورد.
با وجود مطرح شدن احتمال افزایش نرخ سود، کارشناسان معتقدند بورس پیشتر اثر نرخهای سود نزدیک به ۴۰ درصد را در قیمتها لحاظ کرده است.
بازار سرمایه با ثبت چند رکورد خیرهکننده در هفتهای که گذشت، بازدهی ۱۲.۱۸ درصدی را خلق کرد. بازدهی که شاید روی کاغذ این هفته را به هفتمین هفته برتر بازار سرمایه تبدیل کرد، اما واقعیت از چیز دیگر سخن میگوید.
نخستین صندوق پروژه نیروگاه خورشیدی کشور با نماد «سولار» توسط گروه مالی فارابی در بورس تهران پذیرهنویسی میشود. فرآیند پذیرهنویسی این صندوق روز شنبه ۳۰ خرداد ماه انجام خواهد شد و متقاضیان میتوانند با جستوجوی نماد «سولار» در سامانه معاملاتی خود، در این پذیرهنویسی مشارکت کنند.
افزایش خرید حقوقیها در معاملات امروز، دو روایت متفاوت را در میان فعالان بازار شکل داد؛ گروهی این تحرکات را حمایت از بازار میدانند و گروهی دیگر معتقدند حقوقیها با هدف کسب بازدهی و با امید به تداوم روند صعودی، بار دیگر سیگنال مثبتی به بازار مخابره کردهاند.