مثقال طلا
کیان.
x
منطه
۰۱ / تير / ۱۴۰۵ ۰۷:۳۰

ساعت کاری ادارات از امروز ۱ تیر ۱۴۰۵ تغییر کرد / جزییات اعلام شد

ساعت کاری ادارات از امروز ۱ تیر ۱۴۰۵ تغییر کرد / جزییات اعلام شد

با افزایش دمای هوا و رشد مصرف برق در کشور، تغییر ساعت کاری ادارات دوباره در دستور کار برخی استان‌ها قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۱۴۵۸۳۶
پارس نماد

به گزارش اقتصادآنلاین، با افزایش شدید دمای هوا و رشد مصرف برق در روزهای اخیر، مدیریت مصرف انرژی بار دیگر در دستور کار مسئولان قرار گرفته است. در همین راستا برخی استان‌ها برای کاهش فشار بر شبکه برق و جلوگیری از خاموشی احتمالی، تغییر ساعت کاری ادارات را در دستور کار قرار داده‌اند.

در تازه‌ترین تصمیم، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر از امروز دوشنبه اول تیر ۱۴۰۵ تغییر کرده است. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر اعلام کرد که بر اساس مصوبه کارگروه استانی مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعت کاری ادارات این استان تا اطلاع ثانوی از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود.

فردین اسلامی‌راد با اشاره به دلیل این تصمیم گفت: این اقدام با هدف مدیریت مصرف انرژی، حفظ پایداری شبکه سراسری برق و پیشگیری از بروز خاموشی و در عین حال تأمین آسایش شهروندان اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد که کارکنان دولت باید باقی‌مانده ساعات موظفی خود را با تمهیدات لازم از طریق دورکاری جبران کنند.

کدام دستگاه‌ها از تغییر ساعت کاری مستثنی هستند؟

طبق این بخشنامه، برخی دستگاه‌ها مشمول تغییر ساعت کاری نمی‌شوند. از جمله:

  • واحدهای عملیاتی دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • بخش‌های اجرایی و خدماتی شهرداری‌ها
  • مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها
  • پاسگاه‌های نظامی و انتظامی
  • واحدهای عملیاتی دستگاه‌های مشمول ماده ۱۲ قانون امور گمرکی
  • نیروهای دارای شیفت گردان

اسلامی‌راد همچنین اعلام کرد که ساعت کاری بانک‌ها توسط کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان و با هماهنگی استانداری بوشهر به‌صورت جداگانه اعلام خواهد شد.

دستور برای کاهش مصرف برق در ادارات

در این بخشنامه بر صرفه‌جویی در مصرف برق نیز تأکید شده است. بر این اساس دستگاه‌های اجرایی باید دمای تجهیزات سرمایشی را روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند و سیستم‌های سرمایشی حداقل ۱۵ دقیقه پیش از پایان ساعت کاری خاموش شود.

همچنین شهرداری‌های استان موظف شده‌اند برای تطبیق با ساعات جدید فعالیت ادارات، برنامه‌ریزی لازم برای استفاده حداکثری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری را انجام دهند.

احتمال تغییر ساعت کاری در سایر استان‌ها

با توجه به موج گرما و افزایش مصرف برق در بسیاری از نقاط کشور، پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه این شرایط، سایر استان‌ها نیز به‌زودی تصمیم‌های مشابهی برای تغییر ساعت کاری ادارات اتخاذ کنند.

جزییات تغییر ساعت کاری ادارات

پیش از این نیز رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۵ بخشنامه‌ای درباره تغییر ساعت کاری ادارات منتشر کرده بود.

علاءالدین رفیع‌زاده در آن زمان اعلام کرد که از ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۵ ساعت کاری ادارات کشور از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ خواهد بود.

او هدف این تصمیم را مدیریت بهینه مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه برق کشور عنوان کرد و تأکید کرد که کسری ساعات موظفی کارکنان دولت نیز مطابق قانون از طریق دورکاری جبران می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات شما
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۰:۵۶
از این به بعد به دلالیل و بهانه های مختلف میخوان ساعت کار رو تغییر بدن
0
0
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۰:۵۶
هنوز ابلاغ نشده کی قراره اجرایی بشه
0
0
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۱:۱۹
سلام
در بعضی سازمان ها در تهران مدیرانی کارکنان را وادار به ماندن در محل کار می‌کنند ودر صورت امتناع از مزایای آنان مثل اضافه کار وبهره وری کسر می‌گردد وبا این شیوه در گرمای بعد ساعت ۱۳ که منابع سرمایشی خاموش می‌شود باید بالاجبار بمانند وتا ساعت ۱۶ و۱۷ حضور داشته باشند
0
0
مفید
x