مثقال طلا
کیان.
x
منطه
۰۱ / تير / ۱۴۰۵ ۱۸:۲۹

تیم مذاکره‌کننده ایران وارد تهران شد

تیم مذاکره‌کننده ایران وارد تهران شد

دقایقی پیش، هیئت مذاکره‌کننده ایران به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف، پس از انجام رایزنی‌های فشرده در یک سفر دو روزه به سوئیس، وارد تهران شد.

کد خبر: ۲۱۴۶۰۰۳
پارس نماد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در این سفر که طبق گفته اسماعیل بقایی، سخنگوی هیئت مذاکره‌کننده اصلی‌ترین هدف آن پیگیری اجرای تعهدات طرف آمریکایی در تفاهم اسلام‌آباد بود، در گفت‌و‌گو‌های صریح و فشرده با میانجی‌گران پاکستانی و قطری، محور‌های معطل مانده تفاهم بویژه توقف جنگ در تمامی جبهه‌ها از جمله لبنان و نیز آزادسازی اموال بلوکه شده کشورمان، مورد بررسی و مطالبه قرار گرفت.

در پایان این نشست که در هتل بورگن اشتوک سوئیس جریان داشت، دو کشور میانجی با صدور بیانیه‌ای نتایج گفت‌و‌گو‌ها را تشریح کردند که مهمترین محور‌های آن تاکید مجدد بر به‌رسمیت شناختن مدیریت ایرانی تنگه هرمز و پذیرش ایران به عنوان عضو واحد مدیریت منازعه در لبنان بود.

ارسال نظرات
مفید
x