مثقال طلا
کیان.
x
منطه
۰۷ / تير / ۱۴۰۵ ۱۱:۲۸

سیر کامل اتفاقات میان ایران و آمریکا در ساعات گذشته/ این مناطق مورد هدف قرار گرفت

سیر کامل اتفاقات میان ایران و آمریکا در ساعات گذشته/ این مناطق مورد هدف قرار گرفت

ارتش آمریکا از دقایق ابتدایی بامداد امروز بار دیگر به بهانه حمله ایران به کشتی‌های تجاری در خلیج فارس به چند هدف نظامی در تنگه هرمز حمله کرد.

کد خبر: ۲۱۴۷۱۶۳
پارس نماد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اطلاعات آنلاین، حمله ارتش آمریکا به خاک ایران و شلیک به ۱۰ هدف نظامی در اطراف تنگه هرمز با واکنش قاطع و گسترده ایران در حمله به پایگاه‌های ایالات متحده در دو کشور منطقه روبه‌رو شد.

 ارتش آمریکا از دقایق ابتدایی بامداد امروز بار دیگر به بهانه حمله ایران به کشتی‌های تجاری در خلیج فارس به چند هدف نظامی در تنگه هرمز حمله کرد. پنتاگون هم ساعاتی پیش تصاویر جمله‌های هوایی و موشکی به ۱۰ هدف نظامی ایران در جزیره سیریک و اطراف تنگه هرمز را منتشر کرد و مدعی نابود کردن پایگاه‌های موشکی و پهپادی ایران و رادار‌های ساحلی شد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا - سنتکام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده حملاتی را علیه ۱۰ هدف نظامی ایران در چند نقطه در داخل و اطراف تنگه هرمز انجام دادند. این حملات در پاسخ به حمله پهپادی ایران به نفتکش M/T Kiku انجام شده است.

پس از آن دونالد ترامپ طبق معمول به شبکه اجتماعی تروث سوشال پناه برد و درباره ماجرا‌های بامداد امروز چنین نوشت: هواپیما‌های ایالات متحده ساعتی پیش، بار دیگر، محل‌های نگهداری موشک‌ها و پهپاد‌های ایران و همچنین سایت‌های راداری ساحلی را به دلیل نقض توافق آتش‌بس هدف حمله قرار دادند! کاملاً ممکن است که آنها هرگز درس نگیرند! ممکن است زمانی فرابرسد که دیگر نتوانیم خویشتنداری کنیم و ناچار شویم مأموریتی را که با موفقیت بسیار آغاز کرده‌ایم، از نظر نظامی به طور کامل به پایان برسانیم. اگر چنین اتفاقی بیفتد، جمهوری اسلامی ایران دیگر وجود نخواهد داشت.

اندکی بعد و همزمان با آغاز واکنش ایران به حملات کور ارتش آمریکا، وزارت کشور بحرین اعلام کرد آژیر‌های هشدار در سراسر این کشور به صدا درآمده‌اند و حمله‌ای با پهپاد‌ها علیه اهداف آمریکایی در این پادشاهی حاشیه خلیج فارس انجام شده است. این دومین شب پیاپی است که بحرین، در واکنش ایران به حملات آمریکا علیه ایران، هدف حملات ایران قرار می‌گیرد.

همزمان، وزارت اطلاع‌رسانی کویت اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در پی شلیک موشک‌ها و پهپاد‌ها به سمت این کشور حاشیه خلیج فارس، فعال شده‌اند. به این ترتیب، هر دو کشور کویت و بحرین امشب هدف حملات ایران قرار گرفته‌اند.

سپس روابط عمومی سپاه در بیانیه خود درباره عملیات بامدادی ایران چنین نوشت: مردم عزیز و شرافتمند ایران؛ فرزندان غیرتمند شما در نیرو‌های دریایی و هوافضای سپاه طی عملیات مشترک موشکی و پهپادی در ساعت ۲ تا ۳ بامداد امروز یکشنبه هفتم تیرماه، با پرتاب موشک‌های بالستیک و پهپاد به سوی هشت زیرساخت مهم ارتش آمریکا در پایگاه علی‌السالم کویت و ناوگان پنجم دریایی در بندر سلمان بحرین آنها را منهدم کردند و تجاوز‌های اخیر آمریکا را با قاطعیت پاسخ دادند.

دشمن متجاوز که نقض عهد و پیمان‌شکنی در ذات او است، به بهانه مقابله نیروی دریایی سپاه با کشتی متخلف، اوایل بامداد امروز، به پنج پست ساحلی جمهوری اسلامی حمله کرده بود. بر اساس تفاهمنامه اسلام‌آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی است و من‌بعد با کشتی‌های متخلف قوی‌تر از گذشته برخورد خواهد شد و برخورد با تجاوز احتمالی دشمن به هر بهانه‌ای که باشد ولو مانند دیشب و امشب تجاوز‌ها به اهداف کم‌اهمیت باشد، پاسخی خردکننده خواهد داشت. دشمن بداند نقض آتش‌بس خلاف بند یکم تفاهم‌نامه اسلام‌آباد است و توقف کلی روند‌ها را در پی خواهد داشت.

کمی بعد هم فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران در واکنش به حملات شب گذشته آمریکا اعلام کرد: شلیک کورکورانه آمریکا به سیریک، معمای تسلط ما بر تنگه هرمز را حل نخواهد کرد. اما شلیک‌های ما به متخلفین، راه روشن عبور را به باقی شناور‌ها یادآوری می‌کند. حساب پایگاه‌های آمریکا منطقه جداست. جهنم را در این روز‌ها تجربه خواهند کرد.

ارسال نظرات
مفید
x