هشدار قاطع عراقچی به آمریکا درباره تنگه هرمز
وزیر امور خارجه ایران گفت: تنگه هرمز ظرف مدت ۳۰ روز تحت مدیریت انحصاری ایران به ظرفیت پیش از جنگ باز خواهد گشت.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در نشست خبری با فواد حسین عنوان کرد: روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق در حوزههای اقتصادی، سیاسی و امنیتی ابعاد گستردهای دارد و تهران بر تداوم این مسیر مصمم است.
او افزود: بر اساس این تفاهمنامه و پس از رفع موانع، تنگه هرمز ظرف مدت ۳۰ روز تحت مدیریت انحصاری ایران به ظرفیت پیش از جنگ باز خواهد گشت و مسئولیت اجرای این ترتیبات تنها بر عهده جمهوری اسلامی است.
عراقچی تاکید کرد: هرگونه مداخله یا تلاش برای ایجاد ترتیبات موازی، صرفاً به پیچیدگی اوضاع، افزایش تنشها و تأخیر در بازگشایی این آبراه حیاتی منجر خواهد شد؛ کما اینکه سانحهها و درگیریهای دو شب گذشته در تنگه هرمز گواهی بر این مدعاست.
او عنوان کرد: بر این اساس، از تمامی طرفها تقاضا میشود به تفاهمنامه امضاشده پایبند باشند و از هرگونه مداخله در فرآیند بازگشایی و مدیریت تنگه هرمز خودداری کنند.




